Använd marknadsundersökningar för att hitta kunder

Publicerat: 15 februari, 2022

Marknadsundersökningar minskar ekonomiska risker genom att ta in demografisk information för att bättre förstå möjligheter och begränsningar för nya kunder. Detta kan inkludera

  • befolkningsdata om ålder,
  • förmögenhet,
  • familj,
  • intressen eller något annat som är relevant för ett företag eller om det te.x. finns
  • efterfrågan på det ska erbjudas.Finns det ett önskemål om din produkt eller tjänst?
  • Marknadens storlek: Hur många personer skulle vara intresserade av ditt erbjudande?
  • Ekonomiska indikatorer: Vad är inkomstintervallet och sysselsättningsgraden?
  • Plats: Var bor dina kunder och var kan ditt företag nå?
  • Marknadsmättnad: Hur många liknande alternativ finns redan tillgängliga för konsumenter?
  • Prissättning: Vad betalar potentiella kunder för dessa alternativ? Du vill också följa med i de senaste småföretagstrenderna. Det är viktigt att få en känsla för den specifika marknadsandel som kommer att påverka dina vinster. Du kan göra marknadsundersökningar med hjälp av befintliga källor, eller så kan du göra undersökningen själv och gå direkt till konsumenterna.

– Av John Lidén, john.liden@tactic.se, företagsmäklare och marknadsförare hos TACTIC Företagsförmedling AB. Artiklar är skrivna i generaliserande termer. Välkommen också att besöka vårt videoarkiv med runt 360 videos inom olika områden via https://lnkd.in/gK7_Mk8.