Marknadsföringsplanens delar
Publicerat: 12 november, 2021Några delar av marknadsföringsplanen:
- Marknadsundersökning: Identifiera vem din målgrupp är, vad dina kundbehov är och vad marknadens efterfrågan är på din produkt eller tjänst.
- Konkurrentanalys – Identifiera vem ditt företags konkurrenter är, vilka marknadsföringsstrategier de använder för att nå din målgrupp och hur deras marknadsföringsstrategier presterar.
- Marknadsföringsmeddelanden – Bestäm de specifika meddelanden som ditt företag behöver leverera till din målgrupp genom att använda din marknadsföringsstrategi.
- Marknadsföringsmål – Identifiera specifika, mätbara mål för dina marknadsföringskampanjer.
– Av John Lidén, john.liden@tactic.se, företagsmäklare och marknadsförare hos TACTIC Företagsförmedling AB. Artiklar och videos är utförda i generaliserande termer. Välkommen också att besöka vårt videoarkiv med runt 360 videos på You Tube inom olika områden.