Marknadsföringsplanens delar

Publicerat: 12 november, 2021

Några delar av marknadsföringsplanen:

  • Marknadsundersökning: Identifiera vem din målgrupp är, vad dina kundbehov är och vad marknadens efterfrågan är på din produkt eller tjänst.
  • Konkurrentanalys – Identifiera vem ditt företags konkurrenter är, vilka marknadsföringsstrategier de använder för att nå din målgrupp och hur deras marknadsföringsstrategier presterar.
  • Marknadsföringsmeddelanden – Bestäm de specifika meddelanden som ditt företag behöver leverera till din målgrupp genom att använda din marknadsföringsstrategi.
  • Marknadsföringsmål – Identifiera specifika, mätbara mål för dina marknadsföringskampanjer.

– Av John Lidén, john.liden@tactic.se, företagsmäklare och marknadsförare hos TACTIC Företagsförmedling AB. Artiklar och videos är utförda i generaliserande termer. Välkommen också att besöka vårt videoarkiv med runt 360 videos på You Tube inom olika områden.